4 februari 2016

en mkt lång och mkt försenad 2015-sammanfattning

har känt ett sånt himla BLOGGSUG hela dagen så tänkte att jag skulle ta vara på det och försöka formulera något på denna blogg (som ej uppdaterats på typ ett år, jag vet, orkar inte ens kommentera detta, men nu gjorde jag det ändå oops)

eftersom jag e en sucker för årssammanfattningar och nyårslöften och sånt så känner jag att jag typ inte kan gå vidare i LIVET om jag inte får lägga upp en 2015-årssammanfattning, eftersom jag gjort det typ de senaste tre åren, så även om det känns lite uttjatat så kör vi ändå!! (OBS har varit så pass fräck och snott några bilder som jag varit taggad i på instagram, hoppas ingen blir ledsen ok bye)


Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
det enda jag kommer på är typ att vi flyttade in i en "riktig" förstahandslägenhet (studentläggan vi bodde i förut räknas inte även om det också var förstahand aja), asså att slippa flytta runt, betala svindyra hyror för en liten etta i andra hand och ej behöva oroa sig över var man ska bo någonstans de närmsta månaderna är jag så jävla tacksam över..

Genomdrev du någon stor förändring?
ÖÖH nej ja e samma gamla jag

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
ofta man kommer minnas ett specifikt datum från 2015 om tio år? ba ja minns den 23:e maj 2015 när jag åkte utomlands haha nää tror inte det, men okej då säger väl 15 augusti när vi var på bröllop!

jag å nissy på bröllis!! har mormors gamla klänning, så pass fancy??

Dog någon som stod dig nära?
inte mig specifikt, men som stod min familj nära ja

Vilka länder besökte du?
USAA 

jobbgänget i central park va

Bästa köpet?
min ipad!! :)) och allt billigt second hand-krimskrams

Gjorde någonting dig riktigt glad?
att vi flyttade till hökis gjorde mig riktigt glad...älskar hökis!!

Saknar du något från år 2015 som du vill ha år 2016?
Att personer i min närhet ska må bättre och att världen generellt ska må bättre!!!
Vill också åka utomlands med nisse, samt roadtrippa upp till skelly! vill också ha en bil!! :))

Vad önskar du att du gjort mer?
pysslat med "kreativa projekt", läst böcker, tränat, rest, umgåtts med folk fast man inte haft nån ork och bara velat ligga hemma och titta på tv 

Vad önskar du att du gjort mindre?
veet inte, typ angstat över diverse grejer, ej satt ner foten (haha) och såna saker

Favoritprogram på TV?
på tv: alltid familjen annorlunda och bonde söker fru <3 och på spåret!
tv-serier: årets bästa tv-serie va lätt Jinx, årets bästa tv-serieupptäckt va Homeland och the Office USA <33

Största musikaliska upptäckten?
kanske susanne sundför?? tror det!!

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
att jag fått göra så himla mycket roliga grejer, sett saker jag gjort både på tv och ute på stan.
skaffade även en mentor vilket känns väldigt it och "rätt" för en karriärista in the citah like me ;))

jag framför min skapelse jo-vagnen (skoja)

Din största framgång på det privata planet?
kommer int på nån :))

Största misstaget?
kommer ej på något speciellt misstag, men hoppas att man med tiden kanske blir mer orädd människa som inte går runt och oroar sig för allt och tror att alla tycker man e dum i huvet typ! :))

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
eftersom att slutet på året kändes skit så känns det som att man varit ledsnare kanske, men ja venne 

Vad spenderade du mest pengar på?
öl på lion bar

Något du önskade dig och fick?
ett förstahandskontrakt!! ok ska sluta tjata om det nu...kanske

Något du önskade dig och inte fick?
en bil!!

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
käkade tapas med nisse och drack öl på morfar ginko

Vad fick dig att må bra?
att ha bra rutin å struktur i vardagen! hålla igång träning och sånt som man vet gör en gott!
vara uppe i skelly mycket och komma bort från storschtaan

förpang innan trästock

idyllen!!!!.jpg

Vem saknade du?
kompisar man i perioder inte träffat på länge

De bästa nya människorna du träffade?
hehe har ej träffat så mycket nytt folk i år tror jag?? men så är jag ju också en så kallad introvert person =) HAHA käft

Mest stolt över?
hmm typ bara när jag presterat bra i jobbsammanhang och sånt, VILKET JU E PRECIS DET MAN INTE SKA VÄRDESÄTTA UTAN HUR BRA MAN ÄR SOM PERSON ISTÄLLET ELLER HUR?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
att personer som mått dåligt skulle mått bättre

Högsta önskan just nu?
att världen ska bli fri från alla jävla hemskheter osv!

nyårslooken, chic och elegant!!?

yass när vi ändå är igång så drar vi av min "to do-list 2015" också:

x få ett förstahandskontrakt på en lägenhet!
jaaaa men det har jag ju redan berättat om
- typ vandra i fjällen??
Haha eeh nää vart inget sånt...älskar att jag har en bild av mig själv som nån friluftsmänniska?? lol
x gå på bröllop (ok vet redan att jag ska på ett men ändå!!)
Jaa å så himla kul vare! älskar bröllop!!
- fira midsommar i stuga ute på landet
Haha nää jag och Nisse åkte in till stan och drack öl på Carmen istället LOL vilket antiklimax!!
- dricka en drink vid en pool eller på en strand i ett VARMT land
Nix blev ingen solsemester, trodde det skulle räcka me å va hemma i den svenska sommaren men tji fick jag ;PP
x dra på en festival
japp popaganda och trästock
x läsa minst 3 böcker
EEH JA?? eller ok läste typ prick tre böcker men ändå vilken bokmal man gått och blivit på senare dar?? skoja
x bada bastu!! helst typ ute i en skog med en kall i handen!!
JAAA bastade massa när vi va uppe i skelly, fasen vilket livsnjut det e?? älskar att jag hade det på min lista över "nyårslöften" *aiming for the stars*
- skapa något, typ vad som helst: en tavla, sy om ett plagg, måla om en möbel...mer DIY 2015 helt enkelt!!
njaaee vart dåligt med DIY, skyller på att jag sitter och *skapar* grejer hela dagarna på jobbet istället  ¯\_()_/¯
- åka skidor
nää tyvärr :(
x färga/slinga håret
jaaa färgade håret rött
- hitta en träningsform som jag verkligen gillar och börja utöva åtminstone minst 1 gång i veckan
njaa har mest kört diverse pass och typ spinning på gymmet men det e fan inte kul asså :( men har spelat en del badminton iofs och det är ju alltid kul?? vsg för info
x rita ny header till bloggen
ja, två stycken till och med!
- framkalla gamla iphone/digitalkamera-bilder och klistra in i album!!
nää
- laga mer mat (och laga mer nya maträtter även fast det verkar svårt)
haha näej bara å inse att jag inte e nån talang i köket :( har dock tvingat nisse att laga grejer som verkat trendigt och som bloggare lagar, typ tacos?? nää skoja men vietnamesiska vårrullar och sånt!!
x dra till en annan stad i vår! gbg eller malmö helst
blev ingen cityweekend i sverige, men däremot new york på working trip!
x skaffa en cykel och börja cykkkkla mer!
fick låna en cykel under sommaren, de va superkul!!

ÄNTLIGEN slut på detta inlägg som var fett jobbigt att skriva, orkar inte ens formulera några nya löften inför 2016 aja! får se när jag orkar skriva nästa inlägg, blir väl i början på 2017 nån gång...HEJDÅ!! /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar