21 december 2013

mitt 2013!!

hallå hey, whats your name? I need to know, HELLO?? lol bästa texten, så himla despo....AJA till saken!! har lite tråkigt, e sjuk och ligger och lyssnar på niotillfems podcast. e nu inspirerad till att säga upp mig från mitt jobb och börja på berghs..PEPP!! nä, skämt å sido!! tänkte göra en sån där kul årslista, annars vore jag ju ingen riktig bloggerska!! nuuuuuuu KÖR VI:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
hmm har funderat länge på den här och det enda jag kommer på är:
- flytta hemifrån på riktigt!
- blev sambo!!
ok inte jättespännande grejer kanske MENMEN sån e ja ;-P
Har du några nyårslöften? 
förra året skrev jag: "typ engagera mig mer i skolan, bli mer kReAtIv samt typ börja träna" och det gjorde jag ju faktiskt! mina nya löften blir nog inte särskilt annorlunda:
- fortsätta göra kReAtIva saker!! tänker mig typ: brodera saker, göra smycken och massa annat härligt DIY!!
- fortsätta träna på som jag gjort (ok de två senaste veckorna har jag inte tränat nåt och nu har jag ju blivit sjuk också MEN ska börja igen nu på jullovet!!)
- köpa en kamera och fota loss!!
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nix!
Vilka länder besökte du? INGA! :( sån himla skandal!! hoppas verkligen det blir ändring på det till nästa år, tänker mig antingen barcelona och/eller london!
Vad var din största framgång 2013? asså vet inte om man kan kalla det en "framgång" men bland annat har jag festat mindre i år jämfört med förra (bodde ju i london förra året och ni vet ju hur de e....) vilket jag tror gjort mig gott!! annars känns det typ som att många "pusselbitar" börja falla på plats, man vet mer vad man vill göra med livet, vem man är, vilka personer som är viktiga i ens liv osv!! sånt blir väl alltid bättre varje år men det är ju nice!
Största misstaget? inget särskilt så där men klart att det finns grejer man kan bli bättre på!! även solen har sina fläckar ;-)
Bästa köpet? lätt mina svarta 70-tals byxor MEN en så himla sorglig grej: de har krympt asmycket i tvätten?? så kan ej använda dem längre :(( e så pass ledsen över detta. MÅSTE hitta nya!!! så förutom dem får jag säga min svarta kappa!! om det är någon med kortare ben och lite mindre storlek än mig hojta om ni vill köpa brallorna! pris: så mycket att jag kan köpa ett par nya typ likadana!! mvh entreprenören

Vad spenderade du mest pengar på? förutom mat och hyra: kläder och prylar till hemmet!! 
Favoritplagg från 2013? typ långkjolen och byxorna!! 2013 var året då "elegant häxa" blev min klädstil
Blev året som du tänkt dig? det blir väl aldrig exakt som man tänkt sig men definitivt bättre än tidigare år!!
Gjorde någonting dig riktigt glad? att flytta till en egen lägenhet och att nisse flyttade till stockholm!
nissepizz og jei <3

Vilka människor har du hängt mest med i år? hmm samma som förra året tror jag? mycket hbyhäng pga orkar inte längre åka in till city och festa :)
Årets bästa sms?

det här var den enda sms-skärmdumpen jag hittade i mobilen men fnissar alltid när jag ser det!! det är så här det blir när man tittat för mycket på hells kitchen och man inte har ett eget kök utan måste laga mat ute i gemensamma köket och kommunicera via sms!

Vad har du mest lyssnat på för musik? har nog aldrig varit så dålig musiklyssnare som i år. lyssnar ju bara på det som spelas på radio...men här är nån slags spotifysammanfattning!

majoriteten kvinnor iallafall..man e väl en RIKTIG feminist!! gu skoja bara
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013? får väl bli wake me up med avicii?? haha men vaaad
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare men klart man varit ledsen över saker då och då!! man e ju bara mäncha e d int så
Vad önskar du att du gjort mer? tränat!! det hade säkert besparat mig från ett mkt mysigt ryggskott! :))
Favoritprogram på TV? bonde söker fru, så mycket bättre och familjen annorlunda!! åååh längtar tills FA börjar igen!!
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
var hemma hos en kompis som hade överraskningsfest för en annan kompis som flyttat till Sverige! men fick ändå tårta och sen drog vi på hiphopclubbbbb
Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
elegant häxa med inslag av 70-tal!!
Den bästa nya personen du träffade? Mirre som jag träffade på mitt sommarjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar